۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

بصیرت عاشورائیان

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام

یک شنبه شب مورخه 03/11/89ساعت 19 در مسجد سید اصفهان گردهمایی بصیرت عاشورائیان به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار گردید. میهمان ویژه ی امشب آقای دکتر حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه وزین کیهان بود. حدودا ساعت 2015 سخنرانی ایشان شروع و تا نزدیکی 2200 ادامه داشت. تمام محوطه ی مسجد سید مملو از جمعیت بود که به عشق افزایش اطلاعاتشان از رخدادهای کشور به پای سخنرانی عمار زمانه و افشاگر چهره ی منافقان آمده بودند. من با یکی از دوستان که از اصلاح طلبان است در این جلسه شرکت کردم. جالب است که حضور در این جلسه به پیشنهاد این برادرارجمند صورت گرفت و من ازایشان بابت این مساله سپاسگزارم. موضوع سخنرانی همانگونه که انتظار داشتیم پیرامون فتنه ی 88 بود که ایشان ابتدا برکات این فتنه و سپس معیارهای شناخت فتنه های بعدی را بیان نمود. اینک در حد توان صحبت هایی که ایشان فرمودند و یادداشت کردم و یا در خاطرم هست برایتان می نویسم. البته بیان استاد سرشاراز آیه و حدیث و اشعار و آرایه های ادبی و لطایف فاخر است که این قلم و حافظه از بیانش عاجزاست. امیدوارم در حد توان اینجانب مقبول افتد:

فتنه در لغت به معنای آزمایش کردن، وارد کردن طلا در آتش است تا نا خالصی هایش بسوزد و غبارش برطرف شود و عیارش مشخص. در فتنه غربال است پس سختی نیز هست. مثل آتش نمرود که بر ابراهیم گلستان شد.

فتنه 88 یکی از موهبت های بزرگ الهی بود که در آن آتش فتنه ی 88 به گلستان 9 دی ختم شد. این فتنه برکاتی دارد که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1- فتنه ی 88 بازخوانی رخدادهای صدراسلام است. در آن فتنه حضرت فاطمه زهرا(س) برای بیان واقعیات و اخذ همراهی به سراغ هرکدام از خواص که رفت یا با سکوتشان مواجه شد و یا با سخنان دوپهلو و چند پهلوی ایشان و آن شد که نباید می شد. چرا؟ چون نگاه مردم به خواص بود و با لغزش بزرگان مردم عامی نیز می لغزیدند.

اما امروز مردم نگاهشان به جلوداری رهبر معظم انقلاب است و اگر خواص بلغزند، تنها خودشان رفوزه می شوند و سقوط می کنند.

2- دشمن در فتنه ی 88 همه ی توانش را به میدان آورد. همه گروههای مخالف جمهوری اسلامی ایران در این امر باهم متحد شدند. همان حرف امام که سی سال پیش فرمود چپگراها نوکر راستگراها هستند، دراین برهه با اتحادشان بر همگان مشخص شد. الکفر ملة واحدة....

3- فتنه ی 88 نکات و ارزش های فراموش شده ی انقلاب را در ذهن نسل اول و دوم زنده کرد.

4- فتنه ی 88؛ انقلاب اسلامی ایران، دوستان و دشمنانش را به طور مستند در برابر چشم نسل سوم و چهارم قرار داد.

5- فتنه ی 88؛ طلوع دوباره ی امام(ره) بود. رهنمودهای امام که از یاد رفته بود مجددا زنده شد.

6- مردم متوجه شدند که دشمن نخوابیده است و در بیداری به سر می برد و در کمین هر فرصتی است. پس مردم باید هوشیار باشند و هر فرصتی را از دشمن بگیرند.

7- مردم به وضوح مدیریت امام خامنه ای(دامةبرکاته) را دیدند و فهمیدند آنچه را که مردم در آیینه نمی بینند، ایشان در خشت خام می بیند و رهبری اشان الهی است و کاروان ملت را از گردنه های سخت عبور داده و به سلامت به سرمنزل مقصود می رساند و در یک کلام فهمیدند: خامنه ای، خمینی دیگراست / ولایتش، ولایت حیدراست

حضرت علی(ع) می فرمایند که از خدا نخواهید که در فتنه نیفتید.(نقل به مضمون) چون در فتنه است که عیارسنجی و غبارروبی می شود.

آزمایشگاه نهایی فتنه ی 88، یوم الله نهم دی 88 بود که حضور دهها میلیونی مردم در آن روز، نشان دهنده ی عیار بالای خلوص مردم و کمی ناخالصی ها در جامعه ی سیاسی این کشور است.

گفتن مکرر از فتنه نه بیان زنده بودن آن که تنها بحث عبرت گرفتن از آن است. فتنه ی 88 مرده است چون ملت ایران به ریسمان مستحکم الهی که همان ولایت فقیه است چنگ زده است و شیاطین نمی توانند آنها را ازمسیرحق منحرف سازند.

سوال: آیا دوران فتنه گری تمام شده است؟

جواب: قطعا نه. چون شما با دشمنان اختلاف ماهوی دارید، یعنی ماهیتا با هم دشمنید. مادام که شما برحاکمیت اسلام ناب ظلم ستیز تکیه دارید، نظام ظلم با شما به تخاصم ایستاده است.

دشمنان ایران همه ی راهها را از قبیل جنگ و تحریم و تحدید و ... را بر ضد ما آزموده اند. دشمن به این نتیجه رسیده است که باید کانون اصلی قدرت نظام که همان اسلام ناب است را هدف قرار دهد. امام از اسلام آمریکایی می نالیدند. اسلام آمریکایی سراب است، چون همه ی ویژگی های اسلام را دارد غیر از ظلم ستیزی آن.

جری آدامز می گوید: خمینی فقط جهان اسلام را برنیانگیخت، بلکه دنیای دین باوران را برانگیخت.

کوهن می گوید: در آغاز هزاره ی سوم باید دکترین پایان تاریخ فوکویاما را کنار گذاشت. آغاز هزاره ی سوم، آغاز قدرت قطب اسلام است.

اتفاقات تونس، الجزایر، اردن، یمن و مصر را ببینید با این همه تلاش غربیها امروز شعارهای اسلامی و ضد آمریکایی و اسرائیلی در خیابان های آنان طنین انداز است.

در مذاکرات استانبول دکتر جلیلی با قدرت تمام صحبت درباره انرژی هسته ای را از دستور کار مذاکرات حذف می کند به گونه ای که واشنگتن پست نوشت: بایستی به خانم کاترین اشتون از جانب آمریکا تسلیت گفت.

زعیف شیف استراتژیست اسرائیلی در هاآرتص نوشت: درجنگ نرم هم از جمهوری اسلامی شکست خوردیم ما در خاورمیانه همه جا با طرفداران جمهوری اسلامی ایران روبرو هستیم. هر اقدامی در خاورمیانه می خواهد اتفاق بیفتد بایستی ابتدا زنگ تهران را به صدا درآورد.(نمونه آن اتفاقات لبنان و فلسطین و عراق و...)

نتیجه اینکه شما ماهیتا با نظام سلطه درگیرید و تنها دو راه برای پایان آن وجوددارد؛ یا اینکه شما دست از اسلام ناب بردارید. یا نظام سلطه دست از خوی استکباری خود بردارد.

فتنه های بعدی:

فتنه ی 88 مرده است و تعبیر سرلشکران بی لشکر زیبنده ی سران فتنه است.

سران فتنه به مانند میکروب هستند که با ورود به بدن نظام، آن را واکسینه کرده اند.

فتنه های بعدی در راه است، اما دشمن از عوامل سوخته ی خود در یک فتنه، در فتنه های دیگر به صورت آشکار استفاده نمی کند. بنابراین باید با بصیرت همه ی وقایع را رصد کنیم تا به اشتباه دچار نشویم. فتنه ی 88 به صورت کامل از روی برنامه ی امثال جین شارپ و مایکل لدین و جورج سورس و امثالهم اجرا شد ولی خوشبختانه چون مجریانش بی عرضه بودند کار به جایی نرسید.

معیارها:

برای شناخت فتنه های بعدی و بازیگران آن معیارهایی را باید داشته باشیم که به چند مورد آن اشاره ی مختصر می کنیم:

1- نگاه و نظر رهبر؛ هرکس با رهبری زاویه گرفت، مراقبش باشید. هرقدر بیشتر فاصله گرفت شما بیشتر دقت کنید. مقام معظم رهبری می فرمایند: کسی که نقشه ی راه در اختیار نداشته باشد به بیراهه می رود.... بله این نقشه ی راه در دستان رهبری است.

2- هروقت دیدید جریانات ناهمگن در کنارهم قرارگرفتند و باهم ائتلاف کردند به تابلوی ائتلاف شک کنید. محور ائتلاف آنها همان نیست که برتابلوشان است. محور ائتلاف، مخرج مشترک آنهاست. در فتنه ی 88 اصلاح طلبان،مارکسیستها، بهاییان، منافقان، سلطنت طلبان و... متحد شدند نه برضد دولت که مخرج مشترکشان، براندازی نظام بود.

3- مواظب آنها که آب را گل آلود می کنند و یا جاده ی فرعی می سازند باشید. آنهایی که جامعه را متشنج نشان می دهند و یا آنهایی که حرفهایی را می زنند که خریدار ندارد در حکم کاتالیزور برای وقایع بعدی هستند. اینها می خواهند تمرکز از روی مسائل اصلی برداشته شود.

4- در انطباق معیار، به روابط سببی و نسبی و مسئولیت ها نگاه نکنید. حضرت امام علی(ع) می فرمایند: حق را با افراد نسنجید، افراد را با حق بسنجید.

5- به مرزبندی ها دقت کنید. هنگامی که دیدید کسانی با دشمنان درونی یا بیرونی نظام مرزبندی مشخصی ندارند، با نگاه حساس به آنها بنگرید. وقتی مرزبندی نمی کنند یعنی با آنها هستند و نمی توانند بر ضد آنها کاری کنند. خطا اگر تکرار شد خبط می شود. گول نخورید.

6- هرگاه دیدید یکی از خواص سکوت کرد، حساس شوید. بعضی وقت ها سکوت صدای بلندی در تایید فتنه است.

7- به آنهایی که معیارهای اصلی و قابل ارزیابی و شناخت را به میدان های غیرقابل ارزیابی می کشانند یا معیاهارا جابجا می کنند، حساس شوید. ولایت خوب است اما ولایت فقیه معیار است.

8- بین نقد و نق تفاوت قائل شوید. نقد خوب است و لازم، اما نق معیاری ندارد. و السلام