۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

کتاب خاک های نرم کوشک

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام
کتاب خاک های نرم کوشک
کتاب فوق خاطرات اطرافیان و همرزمان سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی درباره ایشان است، با مصاحبه وتحقیق و تالیف سعید عاکف ، انتشارات ملک اعظم، چاپ یکصد وششم، زمستان1388 ،قطع رقعی، در272صفحه
دراین کتاب پس از زندگینامه ی مختصر دو صفحه ای، هفتاد خاطره کوتاه از اطرافیان و همرزمان شهید برونسی درباره ی ایشان آمده است. خواندن تک تک این خاطرات آدمی را دچار بهت و حیرت می کند که آیا در این عصر هم می توان معصومانه زیست. دقت مثال نازدنی شهید در خصوص لقمه ی حلال و دشمن شناسی کامل ایشان و توسلات باورنکردنی ایشان، خواننده را در خود گم می کند.
شهید برونسی در پیش از انقلاب، یک استاد بنا بود گه در مبارزات انقلاب شرکت داشته و سختی ها کشیده و شکنجه ها دیده و پس از انقلاب اسلحه به دست می گیرد و در میادین مختلف به جنگ با دشمنان این مرز و بوم می رود. توسلات عجیب ایشان هر مسلمان شیعه ای را منقلب می کند و ناخودآگاه، من خواننده از خودم شرمنده شدم که زمانی که یک انسان می تواند به چنین درجاتی نائل شود من کجایم؟
اوج توسلات ایشان زمانی است که در دل شب بدون شناسایی قبلی با کمی راز و نیاز با خدا و توسل به حضرت زهرا(س) گردان را از میدان مین عبور می دهد و عملیات غیرممکن را ممکن می سازد و یا زمانی که گردانش را با یک توسل از میدان مین عبور می دهد به گونه ای که حتی یک مین منفجر نمی شود و از این دست خاطرات و جالب آنکه زمان و مکان شهادتش را می داند و به همه می گوید که می خواهد مثل مادرش حضرت فاطمه(س) بی نشان دفن شود و همانگونه می شود.
دقت شهید در رزق حلال و پاک برای خود و خانواده اش و دقت ایشان در استفاده از بیت المال باید الگویی برای ما ایرانیان باشد که متاسفانه در این امر دقت کافی نداریم و از بارسنگین آخرتی آن به دلایل واهی غافل شده ایم. مدیران مسلمان مومن می توانند با ارائه ی این کتاب به کارمندان به صورت مبحث آموزشی و اعتقادی مقداری بر حساسیتشان نسبت به بیت المال بیفزایند و بااین کار در هزینه های جاری سازمان خود صرفه جویی قابل توجهی بکنند. مطالعه ی این کتاب به همه ی آنانی که می خواهند عیار خود را بسنجند توصیه می شود تا بتوانند اندازه ی خود رادر این عالم هستی بدانند. پس از خواندن این کتاب است که می بینیم تمام توصیه های مقام معظم رهبری از قبیل وجدان کاری، همت مضاعف، اخلاص در عمل و ... در ایشان متجلی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر