۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

کتاب بهاییان درعصرپهلوی

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام
کتاب فوق نوشته احمداللهیاری از دفتر پژوهش های موسسه کیهان،چاپ اول، مهر1387،نشرکیهان،قطع رقعی، در304صفحه، جلد31 از مجموعه نیمه پنهان
این کتاب دارای سه مقدمه است که در پیشگفتار آقای حسن شایان فر، نحوه ی شروع به کار مجدد مرحوم اللهیاری در کیهان را نوشته است. در مقدمه بعد، وصیت نامه مرحوم احمد اللهیاری را چاپ کرده اند که طبق وصیت خودشان بوده و شاید یکی از بهترین وصایایی بود که خواندم و خواندن آن را به همه دوستان توصیه می کنم. او نحوه انحراف روشنفکرانه خود و یاران قدیمش را در کانون نویسندگان، نوشته و چرایی توبه و بازگشتش به سمت اسلام و ایران و ولایت را نوشته و هر صاحب فکری باخواندن آن عبرت می گیرد. در مقدمه سوم، یادداشت نویسنده ،همان مقدمه شروع کتاب به قلم مرحوم اللهیاری است.
این کتاب دارای پنج فصل است. نویسنده سعی کرده است با نگارش مشاهدات خود ازغارتگری ها و مفاسد بهاییان در نظام دیکتاتوری پهلوی و حضور پررنگ این اقلیت کم شماردرتمام مصادر قدرت وثروت این مملکت درراستای طرح و برنامه صهیونیسم بین الملل و با حمایت دایم انگلیس و آمریکا پرده بردارد. دراین کتاب تقریبا نفوذ این اقلیت کم شمار در تمام ادارات و ابعاد حکومتی ایران در عصر پهلوی را نشان می دهد و برنامه هایی که صهیونیسم بین الملل برای ازبین بردن فرهنگ واصالت وملیت این مردم داشته است.
پس از مطالعه این کتاب با تمام وجود خدای را شکر کردم که با انقلاب اسلامی ایران این طرح بزرگ صهیونیسم ها و حامیان انگلیسی و آمریکاییشان شکست خورد وایران، ایران ماند.
در این کتاب نام های بسیاری از بهاییان ذکر شده است که به نسبت جمعیتشان این همه قدرت جالب توجه است. البته این مساله بابت توانایی های آنان نیست بلکه همانطور که امروز در کشور یمن از لحاظ جمعیتی 42درصد شیعه،57درصد سنی و یک درصد وهابی وجود دارد اما در این کشور فلک زده تقریبا اکثرمشاغل حساس و کلیدی و قدرت ها متعلق به به این یک درصد وهابی است چرا که بهاییت و وهابیت زاییده استعمارگرانند وآنها با بهاییت درمیان شیعیان و با وهابیت در میان اهل سنت اختلاف می اندازند و خوب که دقت کنیم این دو نه تنها دین نیستند بلکه احزاب مافیای و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی و عملیاتی انگلیس و آمریکا در ممالک اسلامیند.
حال برای آنان که اهل مطالعه هستند تعدادی از اسامی بهاییان ذکر شده در کتاب را می آورم امیدوارم مورد توجه قرار گیرد:
حبیب ثابت(پاسال) و فرزندانش، هژبریزدانی و داوود معنوی از متمولین و زمین خواران دوره پهلوی. فقط جالب است بدانید حبیب ثابت درسال 1340که حقوق یک مدیرعالی رتبه دولتی در ایران 950تومان بوده برای تاسیس یک کارخانه تایر بالغ بر یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان وام یک ونیم درصد از دولت می گیرد که این نشان از حمایت همه جانبه و بی قید و شرط خاندان پهلوی از بهاییان دارد.
امیرعباس هویدا نخست وزیر معدوم شاه که بهایی بود و درکابینه اش ده وزیر بهایی داشت.
حال اسامی نظامیان بهایی را بخوانید:
ارتشبد عبدالکریم ایادی، ارتشبد غلامرضا اویسی، ارتشبد فریدون جم، ارتشبد جعفرشفقت، سپهبد اسداله صنیعی، سپهبد پرویز خسروان، سپهبد حسین رستگار نامدار، سپهبد ابوالحسن سعادتمند، سرلشگرمقربی، سرلشگر ضرغام، سرتیپ هدایت اله سهراب، سرتیپ علی اکبردرخشانی، سرهنگ مهتدی، سرهنگ فردوس، سرهنگ شاهقلی و ... .
بسیاری از امرای ساواک و مدیران و مدیرکل ها و معاونین ادارات و حتی اداره اوقاف، بهایی بودند.
حال اسامی تعدادی از بهاییان که در عرصه فرهنگ و هنر بوده اند و هستند:
دکتر کامبیز محمودی (از مدیران اسبق تلویزیون ملی پهلوی و رییس بخش فارسی صدای آمریکا در حال حاضر)، فریدون فروغی(خواننده)، کریستین امانپور(خبرنگاربهایی زاده)، هوشنگ توزیع(شوهر شهره آغداشلو بازیگر)، پرتو بیضایی(دارای انجمن ادبی وپدربهرام بیضایی کارگردان)، هوشنگ سیحون(رییس دانشکده هنرهای زیبای تهران)، هما احسان(انجمن ایران فردا)، پرویزکاردان(بازیگرنقش مرادبرقی و صاحب شبکه ماهواره ای)، فرزانه تاییدی(بازیگرفیلم بدون دخترم هرگز) و ... .
این کتاب را حتما بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر