۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

کتاب بابانظر

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام
کتاب بابانظر
کتاب فوق خاطرات شفاهی سردار شهید محمد حسن نظرنژاد با مصاحبه ی سیدحسین بیضایی و تدوین مصطفی رحیمی از دفترادبیات و هنر مقاومت، انتشارات سوره مهر،چاپ یازدهم، 1388 ،قطع رقعی، در439صفحه
این کتاب در هجده فصل خاطرات سردار شهید نظرنژاد معروف به بابانظر از خطه ی دلاور پرور خراسان است که خواندنش انسان را با کسی آشنا می کند که با آن که پنجاه سال بیشتر از خدا عمردنیوی نگرفت لکن به اندازه قرنها به این مرزو بوم خدمت کرد و حیاتی جاودانه نزد خدای خویش یافت. در تاریخ جنگ ازبزرگان جبهه و جنگ زیاد شنیده ایم، اما بسیار کسانی هستند که علی رغم دلاوری ها و از خودگذشتگی هایشان نامی از آنها باقی نیست و یا مردم کمتر آنها را می شناسند و از دلاورمردیهایشان کمترآگاهند. من تا قبل از مطالعه ی این کتاب هیچ اطلاعی از بابانظر و بانظرها نداشتم اما با مطالعه ی آن، مشتاق شدم که هرچه بیشتر خاطرات به جامانده از دفاع مقدس را بخوانم تا حداقل نام این دلاوران ایران زمین را بدانم. شاید این کمترین کاری باشد که از عهده ی من برآید و در قدم بعدی بتوانم در راهی که آنان با افتخار در آن قدم گذاشته اند و برایمان هموار کرده اند گام بردارم.
این کتاب بیشتر در خصوص صحنه های عملیاتی است که شهید بابانظر در آن حضور داشته است و برای آنان که به دنبال شناخت تاریخ ایران و اسطوره هایش هستند جذابیت های خاص خود دارد. مطالعه ی این کتاب را به هر ایرانی وطن پرست توصیه می کنم. همراه این کتاب یک لوح فشرده هست که درددل های کوتاه استاد پرویزپرستویی پس از مطالعه ی این کتاب آمده است که دیدن و شنیدن آن خالی از لطف نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر