۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

کتاب خانواده مهدوی

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام

کتاب فوق نوشته ی مهدی نیلی پور، انتشارات مرغ سلیمان، چاپ دوم، بهار79، قطع رقعی،در 160صفحه

در این کتاب که مملو از احادیث و روایات است، نویسنده سعی نموده است که ضرورت توجه به نهاد خانواده و تبدیل آن به محفل انس با اهل بیت را گوشزد نماید و اعضای هر خانواده را به منتظران واقعی آقا امام زمان (عج) تبدیل گرداند.

در مقدمه ی کتاب دو حدیث زیر آمده است:

حضرت امام جواد(ع) می فرمایند: و قبل از فرا رسیدن ظهور، فتنه ی جانکاهی پدیدار می شود که درآن، انسان با ایمان روز را به پایان می رساند و صبح (فردا) کافر می شود. وصبح مومن است و شب کافر می شود. پس هرکس چنین زمانی را درک کرد باید تقوی پیشه کند و چون گلیمی از گلیم های خانه اش باشد. (روزگاررهایی ح980)

حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: هنگامی که چنین زمانی فرا رسد، گلیم (مقیم و ملازم) خانه ی خود باشید تا اینکه آن امام غایب پاک سرشت و پاکزاد، ظاهر گردد. (روزگاررهایی ح981)

توجه به همین دو حدیث و بررسی اوضاع و احوال اجتماعی و مذهبی امروز، ما را به قرار گرفتن در روزگار فتنه موعود خبر می دهد. لذا تکلیف ما در این روزگار فتنه آن است که ابتدا خود و خانواده ی مان و سپس نزدیکانمان را از ورطه ی سقوط و تباهی نجات دهیم تا در آن دنیا روسپید گردیم.

مطالب این کتاب واقعا در همین مسیر قرار دارد و به نظر این حقیر داشتن این کتاب در خانه ی هر شیعه ومطالعه و عمل به آن واجب است. از آوردن جزئیات کتاب خودداری کرده، چون ممکن است نتوانم حق مطلب را در خلاصه نویسی اداکنم لذا آرزو می کنم که همه ی ما بتوانیم این کتاب را مطالعه و به آن عمل کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر