۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

تحریم

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام
شاید سی سال تحریم و حصر اقتصادی و نظامی که از سوی دشمنان استقلال و آزادی ایران و ایرانی به این ملت تحمیل شده است به مضاق خیلی از ما خوش نیاید، اما همانگونه که امام راحلمان این تحریم ها را نعمت الهی می دانستند، همه ی این کید دشمن به لطفی الهی بدل شد و در سایه تحریم های سنگین و همه جانبه، ایران بازارهای جدیدی راکشف کرد و هم در زمان وقوع هر نیازی دست به ابداع و ابتکار زد و تقریبا در بسیاری از جنبه های صنعت و علم خودکفا شد.
هم اکنون پس از سی سال در صنایع نظامی ایران که زمانی افتخارش مونتاژاسلحه انفرادی ژ-3 بود، امروز پیشرفته ترین موشکهای دوربرد و میانبرد، انواع تانک، نفربر، هواپیماهای پیشرفته شکاری، رزمناوجماران، زیردریایی و .. ساخته می شود. سی سال پیش جز چند شهر بزرگ -آن هم فقط در مراکز شهر- خبری از گاز شهری نبود اما همینک در همه نقاط ایران و حتی در بسیاری از روستاها لوله کشی گاز شهری وجود دارد. برق و تلفن و آب بهداشتی هم که فراگیر است. در اوج قدرت شاه مخلوع از جمعیت و سی و اندی میلیونی ایران - با توجه به آمارهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول - هفده میلیون نفر زیر خط فقر مطلق قرار داشتند و امروزه پس از این همه تحریم ایران با جمعیت هفتادوچند میلیونی حدود دوازده میلیون فقیر دارد که البته همین تعداد هم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. در زمان شاه حتی در شهرهایمان پزشکان رده چندم هندی و بنگالی طبابت می کردند و امروزه ایران به همه جای دنیا پزشک صادر می کند. زمانی برای اعمال جراحی ساده باید مهیای سفراروپایی می شدیم و امروز از دیگر کشورهای دنیا برای انواع اعمال جراحی به ایران می آیند. زمانی در این مملکت برای کوچکترین کارهای فنی محتاج مستشاران خارجی بودیم لکن امروز یکی از صادرات مهم ما صادرات خدمات فنی و مهندسی است. زمانی در این مملکت هرروز بر سرمان می زدند که شما ایرانیان حتی برای آفتابه ساختن هم نیاز به خارجیان دارید، اما هم اینک هرروز در هر گوشه از این مملکت پهناور خبرخوش اختراع و ابداع و ابتکار و قطع نیاز از بیگانگان به گوشمان می رسد. زمانی در این مملکت آموزش، خدمتی لوکس بوده که در دسترس همگان نبود اما اینک به حمد خدا در دوردست ترین نقاط این کشور مدارس و دانشگاهها به چشم می خورد و حتی در شهرستان های کوچک نیز واحدی از دانشگاه تاسیس شده است. بهداشت عمومی به قدری گسترش یافته که هرسال با توجه به بهترین آمارها از سوی همه مجامع بین المللی مورد تشویق قرار می گیریم. زمانی در ایران شاه ایران ارزشش از سگ آمریکایی کمتر بود و اینک در دوردست ترین نقاط هم مردممان برای هیچ بیگانه ای تره هم خورد نمی کنند. در اکثر تولیدات باغی و کشاورزی در بین حدود دویست کشورجهان در رتبه های یک تا بیست قرار داریم. در سد سازی رتبه اول جهان از آن ماست. شهرهای ما همانند کارگاه ساختمانی شده است و هرروز در گوشه ای از شهرهایمان پروژه ای در حال ساخت یا افتتاح است. در انرژی هسته ای و فن آوری نانو، لیزر، شبیه سازی، داروسازی و ساخت ماهواره و ارسال آن به فضا حتی با موجودات زنده ، جنگ الکترونیک و ... صاحب مقام وقدرتیم. از لحاظ قدرت نظامی هم با اتکا به هشت سال دفاع مقدس -که در آن همه ی مستکبران عالم و دشمنان ایران و ایرانی در جبهه ی صدام و صدامیان با ایران جنگیدند و در آخر پوزه ی نجس همه ی آنها به خاک مذلت کشیده شد- حداقل در منطقه و خاورمیانه حرف اول را می زنیم و به اعتراف خود غربیها با توجه به پیشرفت های عظیم علمی و نظامی و اقتصادی هم اینک ابرقدرت منطقه ای هستیم و چند صباحی دیگر به یکی از سه ابرقدرت جهانی تبدیل خواهیم شد.
حال با ذکر این نتایج تحریم، متوجه خواهیم شد که چقدر دشمنان ایران احمقند و یاد حدیث امام سجاد (ع) می افتیم که فرمودند :خدارا شکر که خدا دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. اگر این جماعت ضد ایرانی می فهمیدند هیچ گاه بر این همه تحریم پافشاری نمی کردند و احمق تر از آنها جماعت اپوزیسیون داخل و خارج که بر طبل این تحریم ها می کوبند و از آن به فشار بر جمهوری اسلای یاد می کنند و نمی دانند که ملت ایران در آزمایش به سختی، سربلندتر بیرون خواهند آمد تا آزمایش به نعمت. این تحریم ها هرچه باشد از تن به مذلت دادن و نوکر بیگانه شدن بهتر است. پس ما با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم و با توجه به سخنان امام راحلمان و رهبر عظیم الشانمان در راه پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران گام بر خواهیم داشت. انشاءالله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر