۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

نزدیکی ظهور

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام
شاید بسیاری از ما شیعیان و حتی بسیاری از پیروان ادیان دیگر منتظر ظهور منجی آخر الزمان باشیم. کلیمیان منتظر ظهور عیسی مسیحند و مسیحیان منتظر رجعت حضرت مسیح و زرتشتیان منتظر ظهور سوشیانتس در هزاره ی سوم و ... و ما مسلمانان شیعه و سنی منتظر ظهور حضرت قائم (عج) هستیم.
همانگونه که می دانید داستانی در خصوص تشرف یکی از علما خدمت حضرت حجت (عج) نقل شده است- نقل به مضمون- که یکی از علما چهل شب در یکی از مکانهای مقدس بست می نشیند و به دعا و راز و نیاز و نماز می گذراند تا بعد چهل شب به دیدار آقا نایل شود. بعد از چهل شب آقا ایشان را می طلبد . عالم مذکور از ایشان سوال می کند که چه زمان ظهور می کنید که ایشان می گویند زمانی که همه ی شیعیان برای ظهور من دعا کنند. و آقا این عالم را با خود به مرقد امیرالمومنین علی (ع) می برد و در آنجا پرده ها را کنار می زند تا ایشان دعاهای شیعیان را بشنوند و این عالم در کمال تعجب می بیند که همه ی زوار در حال دعاهای دنیوی خود هستند و هیچ کدام برای ظهور آقا دعا نمی کنند. آقا می فرمایند اگر این ها می دانستند که همه ی مشکلاتشان با ظهور من حل خواهد شد، همه ظهور مرا از خدا می خواستند.
حال غرض من از بیان این داستان که در ذهنم بود و منبع و اصل آن را در دسترس نداشتم که عینا برایتان بیاورم این است که می خواهم یک نظریه ای بدهم که شاید خیلی ها آن را قبول نکنند و بعضی هم آن را حمل به سادگی و عده ای هم حمل به سفاهت من کنند. اما چون عادت کرده ام که هرچه بر ذهنم جاری می شود بی واهمه بر کاغذ آورم، آن را می نویسم که پدیده ی احمدی نژاد یکی از دلایل نزدیکی ظهور آقا امام زمان (عج) است. البته لازم به ذکر است که این مطلب و نظر حتی سرانگشتی از ارادتی که اینجانب به شخص احمدی نژاد و سیستم اصولگرایی دارم کم نمی کند و هرروز که می گذرد نسبت به این انتخابم از بین گزینه های انتخابات 84و 88 بیشتر ایمان می آورم.
شیعیان در طول چهارده قرنی که از آنان گذشته است، پس از غیبت کبری، چندین قرن جنگیدند- فرهنگی و اعتقادی و فیزیکی- تا بتوانند حکومتی تشکیل دهند که در آن فقیهی وارسته و آشنا به سیاست و مملکت داری، زمام امورشان را به دست گیرد تا بتوانند احکام اسلامی و عدالت علوی را در جامعه جاری سازند. نتیجه این هزار و چهار صد سال مبارزه به شکل گیری جمهوری اسلامی ایران ختم شد. پس از آن بیست و چهار سال مبارزه کردند تا دولت منتخب مردم با ولی فقیه حاکم بر جامعه همراه و همگام شود و آن هم در سال 84 به پیروزی اصول گرایان و روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد انجامید. اما با گذشت تقریب پنج سال، آن عدالتی که شیعیان مستحق آنند به منصه ی ظهور نرسید و هنوز که هنوز است با همه ی تلاش این طیف، مفسدان و سرمایه داران ویژه خوار به فعالیت خود ادامه می دهند و هرروز فتنه ای نو می آفرینند-آخرین آن فتنه سبزپوشان بود- تا بتوانند بیشتر از مال و اموال و بیت المال مسلمین به یغما برند و مستضعفان که صاحبان اصلی این انقلابند را بیشتر به حاشیه برانند.
در جامعه ی جهانی نیز همانگونه که دیدید نظامهای سلطنتی یکی پس از دیگری فرو پاشید و این روند ادامه دارد. حکومت هایی که ادعای جهان شمولی کمونیسم و سوسیالیسم داشتند فرو پاشیدند. حکومتها ی ناسیونالیم ریشه کن شد و پس از انقراض نظریه لیبرالیسم امروز شاهد به زانو در آمدن لیبرال دمکراسی در جهان هستیم.
شاید زمانی بشر و به ویژه ما شیعیان با هر تغییری امید به بهروزی داشتیم اما واقعیت آن است که هر حکومتی که به وجود آید تا زمانی که یک معصوم بر آن حکم نراند از اشتباه مصون نخواهد بود محکوم به شکست است. گذشت سی سال از استقرار حکومت دینی جمهوری اسلامی در ایران موید این مطلب است که با وجود همه ی کارها و خدمات انجام شده در داخل و خارج توسط این نظام، رسیدن به جامعه ی آرمانی و عدالت علوی بدون حضور معصوم امکان پذیرنخواهد بود.
شاید بسیاری از شیعیان ایرانی فکر می کردند با تغییر دولت ها در جمهوری اسلامی آن اهداف محقق خواهد شد، اما امروزه همه متفق القولند که کارها فقط با ظهور آقا امام زمان (عج) سامان خواهد گرفت و عدالت علوی و مدینه فاضله نبوی شکل خواهد گرفت. لذا با توجه به استقبال عظیم شیعیان به ویژه جوانان شیعه از دعای ندبه و فرج و امور مربوط به ظهور و جمع آوری اطلاعاتی از این دست به راحتی می توان فهمید که انشاالله ظهور نزدیک است. البته زمان آن را خدا می داند و بس. لکن ما که خود را منتظر آقا می دانیم به نزدیکی آن امیدواریم و تنها برای ظهور ایشان دعا می کنیم و حفظ و سلامتی رهبر عظیم الشأنمان حضرت آیة الله خامنه ای را تا ظهور آن حضرت از خداوندگار خواستاریم. پس به من حق دهید که اگر می گویم دولت احمدی نژاد دلیلی بر نزدیک زمان ظهور حضرت حجت (عج) است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر