۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

آلودگی هوا

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام

آلودگی هوا موضوعی است که سالها در خصوص تهران شنیده بودیم ولی تا به حال به صورت مستقیم و تا این حد آن هم در شهر اصفهان با آن روبرو نشده بودیم. اگر بیرون از خانه بروید و به دور دست نگاه کنید، خواهید دید که افق دید به شدت کاسته شده و بدون در نظر گرفتن علایم هشداردهنده ی وضعیت هوا در سطح شهر، اگر دقت کنید هنگام تنفس در بعضی نقاط شهر، دچار سوزش گلو و چشم و تنگی نفس می شوید. مسئولین شهر هم با توجه به خسارت هنگفت چند ده میلیاردی تعطیلی شهر، اقدام به تعطیل نمودن فعالیت های اداری و آموزشی شهر نمودند و این بار سطح آلودگی آن قدر بالا بود که بانک ها را هم به جز شعب کشیک تعطیل کردند.

حال با همه ی این حرف ها و موارد دیگر که شما بهتر می دانید مواضع عده ای از افراد به ظاهر تیز، خیلی جالب توجه است؛ دوستی می گفت: این تعطیلی ها برای هدفمند کردن یارانه هاست و همین یکی دو روز می خواهند یک دفعه اعلام کنند از ساعت دوازده شب بنزین لیتری فلان قدر و تعطیل کردند تا بتوانند شهر را کنترل کنند. گفتم آخر بنده خدا! مگر می خواهند چه کار کنند؟ یک برنامه ای که چند سال است دارند برای مردم توضیح می دهند و دیگر حتی مردم در دوردست ترین نقاط این کشور هم به اهمیت اجرای آن واقف شدند و همه مردم روز شماری می کنند تا این اتفاق بیفتد و یک بار برای همیشه از این سد اقتصادی نجات پیدا کنیم و دست ویژه خوران را از بیت المال قطع شود دیگر نیازی به این بچه بازی ها و کلک و پلتیک ندارد.

دوست دیگری می گفت: فلانی همه ی این آلودگی و تعطیلی شهر فقط و فقط به خاطر 16 آذر است و جالب این که چهار تا تحلیل آب دوغ خیاری ماهواره ای هم چاشنی می کرد که از اوج مضحک بودن تحلیل هایش، آپاندیسم اوت کرد. به او گفتم: آخر بنده خدا! پارسال که اوج فتنه و حاشیه هاش بود، 16 آذر خبری نشد، چه برسد به حالا که فتنه 88 کاملا مرده و خود متولی هایش هم هر کدام با هزار زبان بی زبانی از مرگش خبر دادند و می دهند. یک سری به سایت های خودتان بزنید. رقت انگیزه ، اگر یک کم با حال و هوای سیاست آشنا باشید دلتان برای آنها می سوزد آخر حریف زمین خورده دیگر زدن ندارد. چه رسد به اینجا که به خاطر توهم عده ی قلیلی شهر را تعطیل کنند و هزینه ای حدود سه میلیارد دلار برای هرروز تعطیلی به کشور تحمیل کنند. به قول خودشان با یک وانت ساندیس!!!!! هم می شود کل سر و ته این فتنه را ختم به خیر کرد. اگر این هزینه روزی سه میلیارد دلار را را ساندیس! بخرند و بدهند بچه بسیجی ها نوش جان کنند. فکر کنم تا 16 آذر بر و بچه های بسیجی، لندن و پاریس و واشنگتن و مسکو و پکن را هم فتح خواهند کرد.

القصه همه ی اینها را گفتم که بگویم : بابا آلودگی هوا جدی است.

بیایید همه با هم همکاری کنیم تا بتوانیم از این بحران زیست محیطی با کمترین هزینه بگذریم. استفاده نکردن از خودروی شخصی، داخل منزل ماندن، تنظیم موتور خودروها، کاهش مصرف گاز خانگی، اصلاح صنایع آلاینده مخصوصا ذوب آهن اصفهان، انتقال صنایع آلاینده به مناطق بیابانی که الحمدالله از حیث این مناطق کمبودی نداریم و... .

۱ نظر:

  1. برادر عزيز سلام عليكم خسته نباشيد اميدوارم همه مومنين دست نياز به سوي خدا دراز كنند و طلب باران رحمتش را خواستار گردند باران رحمتي كه همه گونه آلودگي را از ميان بردارد .

    پاسخحذف