۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

لبیک یا حسین(ع)

به نام خدا، اللهم عجل لولیک الفرج، سلام

حسین(ع) بیشتر از آنکه تشنه ی آب بود، تشنه ی لبیک بود.

بیش از آنکه افکار حسین(ع) را نشانمان دهند، زخمهای تنش را نشانمان داده اند.

این جمله ها و جملاتی شبیه به این از افرادی با سلایق و علایق مختلف سیاسی و مذهبی و اجتماعی به کرات برای من پیامک شده است. آری در مراسم سنتی مذهبی، سخنرانان و واعظان و مداحان سنتی همیشه برایمان از تشنگی، مظلومیت و جنگ نابرابرانه ی عاشورا می گفتند و هنوز هم می گویند. اما آنانکه عمیقتر فکر می کنند از فلسفه، چرایی و پیام های عاشورا برایمان می گویند. از علل وقوع عاشورا و چگونگی حسینی شدن و از چرایی یزیدی شدن.

عاشورا نشانه عدم درک اکثریت جامعه از حقانیت امام زمان خویش و عدم انجام تکلیف اصلی خود در قبال ایشان است. آری امام حسین(ع) قیام کرد اما از آن جامعه بزرگ اسلامی حتی ابن عباس هم با امام همراه نشد. سلیمان، شریح قاضی و صدها نفر از خواص جامعه به دلایل مختلف پشت سر امام را خالی کردند و با حمایت علنی از یزیدیان و یا سکوت، باعث ریخته شدن خون خدا شدند. عوام هم که بی بصیرت بودند یا مستضعف، با جو آلوده به دروغ آن زمان در فتنه ی زمانه ی خود غرق شدند و آن امام را در مظلومیت خویش جاودانه ساختند و خود را در خیانت و نامردی و بی بصیرتی. آری لبیک به امام نیاز به بصیرت دارد و آن بصیرت رایگان به دست نخواهد آمد. اگر مردم کوفه و سایر بلاد اسلامی بصیرت داشتند، هیچ وقت واقعه ی عاشورا رخ نمی داد.

امام خمینی(ره) فرموده بودند که مردم عصر ما از مردم عصر نبی و ائمه بالاترو بهترند و به راستی که با تیزبینی خاصی این جمله را فرموده اند. در انقلاب 57 مردم با بصیرت خود جمهوری اسلامی ایران با قانون اساسی مترقی ولایت فقیهی را جایگزین یک نظام پوسیده ی وابسته ی سلطنتی کردند. دردفاع مقدس، جانانه و تنها و با دست خالی در برابر صدام تا بن دندان مسلح و مورد حمایت شرق و غرب، هشت سال مقاومت کردند و ابهت شرق و غرب را شکستند. در سه دهه ی گذشته انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را پشت سر گذاشتند. هر چند سال یک فتنه ی عظیم که دشمنان ایران و ایرانی با میلیون ها دلار هزینه طراحی کرده اند را با بصیرتی و حضوری مثال نازدنی خنثی می کنند.

آری اکثریت این مردم بصیرند و لبیک گو. با بصیرت خویش راه را تشخیص داده و به نایب امام زمانشان لبیک می گویند، دیروز امام خمینی(ره)، امروز امام خامنه ای(دامة برکاته) وانشاالله در فردای ظهور لبیک گوی امام زمان(عج). با وجود چنین مردمی دیگر صلح امام حسن(ع) تکرار نخواهد شد. عاشورایی اگر واقع شود دیگر امام یکه و تنها نخواهد بود و نتیجه عاشورا را عاشورائیان رقم خواهند زد. هزاران عاشق و شیفته ی ولایت در پیش پای امام قربانی خواهند شد تا هدف مقدس آسمانیمان به نتیجه برسد.

لبیک یا حسین(ع) دیروزبا لبیک یا امام زمان(عج) امروز تکمیل خواهد شد و در غیاب امام زمان(عج) با لبیک به نایب امام زمان(عج).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر